Przejdź do sekcji:

Jak pandemia wpłynęła na czas pracy w firmach?

mobile_wideboard_ocrg

Na to pytanie odpowiada raport „Czas Pracy – nowe wyzwania, nowe rozwiązania”. Wynika z niego m.in., że dla 63 proc. firm praca zdalna stała się atrakcyjnym składnikiem warunków pracy, a temat 4-dniowego dnia pracy był poruszany u ponad 18 proc. ankietowanych przedsiębiorców.

Zobacz inne aktualności z katergorii:
Wydarzenie

Szczegółowe wyniki raportu zostaną omówione podczas spotkania pt. „Czas Pracy – nowe wyzwania, nowe rozwiązania”, które odbędzie się 8 czerwca 2022 r. o godz. 10.00 w Hotelu DeSilva Premium w Opolu (ul. Powolnego 10). Spotkanie organizują firma Dehora, która przygotowała raport oraz podlegające samorządowi województwa Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, partner raportu.

 

Autorzy badania zapytali firmy z woj. opolskiego, jak poradziły sobie ze skutkami pandemii, procesami rekrutacyjnymi, utrzymaniem zespołów pracowniczych, wymuszonymi absencjami oraz planowaniem czasu pracy, w tym pracy zdalnej. Wyniki jednoznacznie pokazują, że pandemia COVID-19 odcisnęła dość silne piętno na funkcjonowaniu firm, jednocześnie stając się motorem napędowym do wprowadzania znaczących zmian w dość krótkim czasie i adaptacji do zmieniających się okoliczności.

- Z doświadczeń ostatnich miesięcy udało się wyciągnąć konstruktywne konkluzje – mówi Łukasz Chodkowski, dyrektor zarządzający Dehora Polska. - Na pewno stało się jasne, że rośnie znaczenie elastyczności organizacji. Zdolność dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości biznesowej oraz dopasowania personelu wymusza natomiast dbałość o pracownika, a to wymaga wzmożonych wysiłków całej organizacji.

- Badanie firmy Dehora jest cenne z kilku powodów – podkreśla Tomasz Hanzel, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki. - Po pierwsze wnosi spory pakiet wiedzy, która z pewnością jest cenna dla instytucji zajmujących się rynkiem pracy i zachodzącymi na nim zjawiskami. Poza tym, w związku z kontynuacją procesu badawczego, wskazuje na pewne tendencje, które dają się zauważyć zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców. Tym ostatnim pokazuje również dobre praktyki stosowane w innych firmach. Natomiast dla instytucji takich, jak nasza, jest punktem odniesienia dla planowania kolejnych działań, ktore mogą wspierać gospodarkę i wychodzić naprzeciw potrzebom przedsiębiorców.

Zainteresowani udziałem w spotkaniu, podczas którego zaprezentowane zostaną kompleksowe wyniki raportu, mogą wysyłać zgłoszenia na adres: a.tegosik@ocrg.opolskie.pl, najpóźniej do 3 czerwca br.

Więcej aktualności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.