Niech zbliżające się Święta Bożego Narodzenia będą pełne nadziei i niosą ze sobą ciepło rodzinnych spotkań, wyzwań i wspólnego dzielenia się chwilami szczęścia.
Na to pytanie odpowiada raport „Czas Pracy – nowe wyzwania, nowe rozwiązania”. Wynika z niego m.in., że dla 63 proc. firm praca zdalna stała się atrakcyjnym składnikiem warunków pracy, a temat 4-dniowego dnia pracy był poruszany u ponad 18 proc. ankietowanych przedsiębiorców.
Szczegółowe wyniki raportu zostaną omówione podczas spotkania pt. „Czas Pracy – nowe wyzwania, nowe rozwiązania”, które odbędzie się 8 czerwca 2022 r. o godz. 10.00 w Hotelu DeSilva Premium w Opolu (ul. Powolnego 10). Spotkanie organizują firma Dehora, która przygotowała raport oraz podlegające samorządowi województwa Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki, partner raportu.
Autorzy badania zapytali firmy z woj. opolskiego, jak poradziły sobie ze skutkami pandemii, procesami rekrutacyjnymi, utrzymaniem zespołów pracowniczych, wymuszonymi absencjami oraz planowaniem czasu pracy, w tym pracy zdalnej. Wyniki jednoznacznie pokazują, że pandemia COVID-19 odcisnęła dość silne piętno na funkcjonowaniu firm, jednocześnie stając się motorem napędowym do wprowadzania znaczących zmian w dość krótkim czasie i adaptacji do zmieniających się okoliczności.
- Z doświadczeń ostatnich miesięcy udało się wyciągnąć konstruktywne konkluzje – mówi Łukasz Chodkowski, dyrektor zarządzający Dehora Polska. - Na pewno stało się jasne, że rośnie znaczenie elastyczności organizacji. Zdolność dostosowywania się do zmieniającej się rzeczywistości biznesowej oraz dopasowania personelu wymusza natomiast dbałość o pracownika, a to wymaga wzmożonych wysiłków całej organizacji.
- Badanie firmy Dehora jest cenne z kilku powodów – podkreśla Tomasz Hanzel, dyrektor Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki. - Po pierwsze wnosi spory pakiet wiedzy, która z pewnością jest cenna dla instytucji zajmujących się rynkiem pracy i zachodzącymi na nim zjawiskami. Poza tym, w związku z kontynuacją procesu badawczego, wskazuje na pewne tendencje, które dają się zauważyć zarówno wśród pracowników, jak i pracodawców. Tym ostatnim pokazuje również dobre praktyki stosowane w innych firmach. Natomiast dla instytucji takich, jak nasza, jest punktem odniesienia dla planowania kolejnych działań, ktore mogą wspierać gospodarkę i wychodzić naprzeciw potrzebom przedsiębiorców.
Zainteresowani udziałem w spotkaniu, podczas którego zaprezentowane zostaną kompleksowe wyniki raportu, mogą wysyłać zgłoszenia na adres: a.tegosik@ocrg.opolskie.pl, najpóźniej do 3 czerwca br.