W II naborze na granty załączników NIE SKŁADASZ ELEKTRONICZNIE WRAZ Z WNIOSKIEM!!!
Jeżeli Twój wniosek znajdzie się na liście wniosków rekomendowanych do oceny, to wszystkie wymienione poniżej załączniki (punkty od 1 do 5) musisz wydrukować (po 1 egzemplarzu) i wysłać pocztą lub kurierem z potwierdzeniem nadania w ciągu 3 dni roboczych od dnia opublikowania tej listy do Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki na adres ul. Krakowska 38, 45-075 Opole.
Uwaga! Zachowaj potwierdzenie nadania przesyłki z Załącznikami!
Uwaga! Wnioskodawca musi wysłać do OCRG jednocześnie (w jednej przesyłce) zarówno załączniki dotyczące swojej firmy, jak i załączniki dotyczące firm powiązanych z Wnioskodawcą kapitałowo lub osobowo (jeśli jest powiązany).
WYMAGANE ZAŁĄCZNIKI:
1) sprawozdania finansowe za 2018 i 2019 rok (w przypadku spółek prawa handlowego) lub PIT za 2018 i 2019 rok (w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki: cywilnej, jawnej, partnerskiej nie zobowiązanych zgodnie z ustawą o rachunkowości do prowadzenia ksiąg rachunkowych) lub PIT 16a w przypadku karty podatkowej wraz ze wszystkimi załącznikami oraz UPO (jeśli PIT był składany elektronicznie).
Uwaga! W przypadku firmy powiązanej należy złożyć zarówno załączniki dotyczące firmy Wnioskodawcy, jak i firm z nią powiązanych.
2) imienny raport miesięczny o należnych składkach i wypłaconych świadczeniach – dokument ZUS RCA lub DRA (w przypadku samozatrudnionych) - ostatni złożony przez Wnioskodawcę do ZUS przed dniem złożenia wniosku lub odpowiedni dokument KRUS (jeśli dotyczy).
Uwaga! Jeżeli do przesłanego imiennego raportu ZUS RCA lub DRA Przedsiębiorca składał raport RSA lub RZA, również dołącza je do dokumentacji
3) wyciąg z ksiąg rachunkowych (zestawienie obrotów i sald kont wynikowych – jeśli dotyczy) w przypadku spółek prawa handlowego lub wyciąg z księgi przychodów i rozchodów lub wyciąg z ewidencji przychodów lub rachunki, paragony fiskalne, faktury w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej oraz spółki: cywilnej, jawnej, partnerskiej nie zobowiązanych zgodnie z ustawą o rachunkowości do prowadzenia ksiąg rachunkowych lub PIT 16a w przypadku karty podatkowej - za wybrane, następujące po sobie, zakończone trzy miesiące roku 2020, począwszy od 1 marca 2020 do 31 sierpnia 2020 r. oraz analogiczne trzy miesiące roku 2019 albo za miesiąc styczeń 2020 r. lub luty 2020 r. i następujące po sobie, zakończone trzy miesiące roku 2020, począwszy od 1 marca 2020 r. do 31 sierpnia 2020 r.
Uwaga! Dokumenty te mają potwierdzać spadek obrotów o co najmniej 30 proc. w każdym z trzech kolejnych miesięcy 2020 r. z powodu COVID-19;
4) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc rekompensującą negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu COVID-19 (załącznik taki należy przedstawić zarówno dla Wnioskodawcy, jak i dla firm powiązanych z Wnioskodawcą kapitałowo i/lub osobowo)
5) oświadczenie weryfikujące status Przedsiębiorcy stanowiące załącznik nr 5 do Wniosku o grant. W przypadku spółek cywilnych – przy oświadczeniu o spółkach należy dołączyć umowę spółki wraz z aneksami.
A TAKŻE
6) Zaświadczenie z ZUS i US o niezaleganiu z płatnością podatków i składek na ubezpieczenia społeczne na dzień 31 grudnia 2019 roku lub na dzień udzielenia finansowania.
Uwaga! Zaświadczenia z ZUS i US mogą być dostarczone przez przedsiębiorcę do OCRG najpóźniej w dniu podpisania umowy, tj. nie muszą być wysyłane wraz z pozostałymi załącznikami pocztą lub kurierem.
Uwaga! Jeśli przedsiębiorca nie prowadził działalności gospodarczej w 2018 roku, zobowiązany jest do przekazania dokumentów wyłącznie od momentu rozpoczęcia prowadzenia działalności gospodarczej.