Niech zbliżające się Święta Bożego Narodzenia będą pełne nadziei i niosą ze sobą ciepło rodzinnych spotkań, wyzwań i wspólnego dzielenia się chwilami szczęścia.
Obniżenie czynszu i opłat związanych z eksploatacją lokali oraz ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych – na takie wsparcie w czasach pandemii koronawirusa mogą liczyć firmy działające w gminie Pawłowiczki.
Przedsiębiorcy z gminy Pawłowiczki mogą składać wnioski o ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, zgodnie z art. 67 a Ordynacji podatkowej. Chodzi o:
- umarzanie zaległości podatkowych (można o to wnioskować dopiero po upływie terminu płatności)
- odraczanie terminu płatności podatku, o co należy starać się przed terminem płatności
- odroczenie zapłaty zaległości podatkowej (wniosek musi być złożony po upływie terminu płatności)
- rozłożenie na raty zaległości podatkowych
Aby skorzystać z wymienionych wyżej ulg przedsiębiorca musi złożyć wniosek, w którym znajdzie się:
- szczegółowe uzasadnienie
- wszelkie dowody obrazujące sytuację finansową firmy (dokumenty, oświadczenia, z których wynika znaczny spadek przychodów / dochodów w czasie obecnym wynikający ze skutków pandemii Covid-19)
- wszelkie dowody obrazujące aktualną sytuacje finansową, majątkową i rodzinną przedsiębiorcy, który potwierdza ważny interes podatnika ubiegającego się o ulgi
Ulgi te stanowią pomoc de minimis. Dlatego do wniosku trzeba dołączyć:
- zaświadczenia o pomocy de minimis – informujące o tym, że przedsiębiorca otrzymał lub nie otrzymał taką pomoc w roku, w którym ubiega się o ulgi oraz w ciągu 2 poprzednich lat
- informację niezbędną do udzielenia pomocy dot. w szczególności wnioskodawców oraz prowadzonej przez nich działalności oraz wielkości i przeznaczeniu pomocy publicznej otrzymywanej w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikujących się do objęcia pomocą, na pokrycie których ma być przeznaczona pomoc de minimis
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc inną niż pomoc w rolnictwie lub rybołówstwie
Kompletny wniosek należy wysłać do gminy za pomocą EPUAP lub tradycyjną pocztą na adres Urząd Gminy w Pawłowiczkach, Pl. Jedności narodu 1, 47-280 Pawłowiczki albo wrzucić do skrzynki podawczej urzędu.
Dodatkowych informacji o opisanym powyżej wsparciu dla firm udziela Wydział Podatków i Opłat tel. 77 40 36 468, maile: podatkim@pawlowiczki.pl lub podatkis@pawlowiczki.pl
Informację przygotowano na podstawie informacji Urzędu Gminy Pawłowiczki dostępnej tu:
https://www.pawlowiczki.pl/news.php?page=2&cat=1
PONIŻEJ, POD TEKSTEM, ZAMIESZCZAMY NATOMIAST WSZYSTKIE MATERIAŁY O WSPARCIU DLA FIRM W CZASACH PANDEMII, OPUBLIKOWANE WCZEŚNIEJ NA STRONIE OCRG. ZNAJDZIECIE W NICH PAŃSTWO:
- informację o wsparciu dla firm Samorządu Województwa Opolskiego nt. pożyczek dla firm z korzystnym oprocentowaniem
- pytania pracodawców nt. prawa pracy w czasach pandemii wraz z odpowiedziami Okręgowego Inspektoratu Pracy w Opolu
- informację o wnioskach o dofinansowanie do wynagrodzeń i opłacanie składek na ubezpieczenie społeczne przyjmowanych przez Wojewódzki Urząd Pracy w Opolu
- informację nt. rządowej Tarczy Antykryzysowej wraz z odnośnikiem do strony, na której znajduje się pełna wersja informacji
- informację o wsparciu dla firm Gminy Prudnik
- informację o wsparciu dla firm Gminy Biała
- informację o wsparciu dla firm Gminy Grodków
- informację o wsparciu dla firm Miasta Brzeg
- informację o wsparciu dla firm Miasta Kędzierzyn-Koźle
- informację o wsparciu dla firm Miasta Opole
- informację o wsparciu, o jakie można ubiegać się w ZUS
- pytania przedsiębiorców do ZUS i odpowiedzi przygotowane przez opolski oddział ZUS
- informacje o wsparciu, które firmy mogą uzyskać w powiatowych urzędach pracy