Rzuty karne przesądziły o tym, że to drużyna firmy Lesaffre zwyciężyła tegoroczną edycję Turnieju Piłki Nożnej Opolskich Firm o Puchar Marszałka Województwa Opolskiego. Zawodnicy wołczyńskiego giganta branży spożywczej pokonali w ten sposób w finale obrońców tytułu – zespół firmy Adamietz.
- To fantastyczne uczucie – wygrać ten turniej. Zwłaszcza, że kilka lat temu zajęliśmy tu drugie miejsce. Dziś odrobiliśmy lekcje i udało nam się wygrać – mówił po ceremonii medalowej pracownik Lesaffre Polska Adam Jacheć, jeden z zawodników zwycięskiej drużyny. Co, jego zdaniem zdecydowało o wygranej? - Motywacja, współpraca drużynowa, pozytywne nastawienie i dobre morale. Każdy w drużynie się wspierał, a drużyna i zespół to podstawa – dodał.
Turniej otworzył i obserwował marszałek województwa opolskiego Andrzej Buła, wcześniej przez wiele lat związany z piłką nożną. – To już siódma edycja tego wydarzenia, ale odbywa się po dwóch latach od ostatniej z powodu pandemii. Można więc uznać, że to w zasadzie jego nowe otwarcie – mówił Andrzej Buła. – Chciałbym, żebyście zawsze wynosili stąd miłe wspomnienia i cieszę się, że kilka lat temu zaszczepiłem w OCRG takiego turnieju. Dziś pracownicy OCRG już sobie nie wyobrażają, że można byłoby tego turnieju nie organizować.
W tegorocznych rozgrywkach wzięło udział trzynaście drużyn z firm Siegenia – Aubi, Elsteel Poland, Lesaffre Polska, Polaris Polska, Kelvion, Adamietz, Zakłady Produkcyjne Nutricia, Neapco, Nerli Gruppen, Mubea, Dreman, Aspoeck czy FM Logistic. Po rozegraniu serii spotkań, które obfitowały w wielkie emocje i zwroty akcji, na stadionie piłkarskim MKS Kluczbork ostateczna klasyfikacja przedstawia się następująco:
1.Lesaffre Polska
2. Adamietz
3.Mubea
4. Zakłady Produkcyjne Nutricia
5 – 8. Aspoeck, Neapco, Dreman, Kelvion
9 – 13. Elsteel Poland, Siegenia – Aubi, FM Logistic, Polaris, Nerli Gruppen
- Wszystkim zawodnikom i ich firmom serdecznie dziękujemy za udział w turnieju i gratulujemy ogromnego serca do gry – mówi Tomasz Hanzel, dyrektor podlegającego samorządowi województwa Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki. – Cieszymy się, że po rocznej przerwie znów udało się spotkań i przeżyć wiele sportowych emocji.
Turniej był wydarzeniem towarzyszącym konferencji pt. „Kontakty firm z mediami w dobie transformacji cyfrowej. Trendy, wyzwania, perspektywy”. Jej uczestnicy dowiedzieli się m.in. tego, jak promować firmę w mediach, jak rozmawiać z dziennikarzami i jak opanować kryzys medialny.
Organizatorami wydarzeń były: MKS Kluczbork, Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki oraz Europe Direct Opole.