Przejdź do sekcji:

Komunikacja w firmie - ważna rzecz

Zobacz inne aktualności z katergorii:
Spotkanie

Nie wszyscy w pracy muszą się lubić. Ale wszyscy muszą się sprawnie i skutecznie komunikować, by celowo i efektywnie pracować. To jedno ze stwierdzeń, które padło na ostatnim przed wakacjami spotkaniu Międzynarodowej Akademii Zarządzania.

Uczestnicy kolejnego w tym roku spotkania Akademii nie mieli wątpliwości, że sprawna komunikacja to jedna z najważniejszych dla przedsiębiorstw kwestii. To ona decyduje w dużym stopniu o skutecznej organizacji pracy, odpowiedniej motywacji oraz zaangażowaniu pracowników, a także o właściwej obsłudze i kontaktach z klientami.

- Ważne jest jednak, by odpowiednio choćby do wielkości przedsiębiorstwa dobrać system czy kanały komunikacji. Inne rozwiązania można zastosować w firmach, w których pracuje 15 czy 50 osób, a inne w przedsiębiorstwach zatrudniających 500 osób – mówił Maciej Wajs, dyrektor Pasta Food Company z Opola. – Istotne jest też, by nie dublować kanałów komunikacji, ale też nie zaśmiecać ich nadmiarem treści - dodał.

Moderator tegorocznych spotkań Akademii Lesław Adamczyk zaznaczył z kolei, że warto rozróżnić formalny i nieformalny poziom komunikacji w firmach. Prowokując do dyskusji stwierdził z kolei, że choć od lat firmy próbują wdrażać różne narzędzia i rozwiązania IT mające ułatwiać komunikację, to „99 proc. z nich nie wychodzi”. Prezes opolskiego Parku Naukowo-Technologicznego prof. Jarosław Mamala dociekał natomiast, ile osób należałoby w przedsiębiorstwie zaangażować w to, by komunikacja w nim była sprawna. Podawał też przykłady sprawnie działających rozwiązań komunikacyjnych stosowanych przez duże koncerny samochodowe zatrudniające setki ludzi.

- Aby skutecznie wdrożyć systemy komunikacji trzeba do nich przekonać pracowników firmy i wykształcić w nich nawyk korzystania z narzędzi do komunikacji. Tylko wtedy, gdy ich nabiorą, staną się one dla nich pewną oczywistością – przekonywała Ewelina Kałwak, także uczestniczka Akademii. Zaznaczyła przy tym, że trzeba to robić stopniowo i systematycznie, krok po kroku. - W moim przekonaniu kwestią czasu jest, gdy stanie się to dla pracowników wręcz potrzebą - uznała.

Międzynarodowa Akademia Zarządzania to kameralny cykl spotkań przedstawicieli świata biznesu, którzy wymieniają się doświadczeniami i spostrzeżeniami, dyskutując podczas poszczególnych sesji na wąsko zakreślone tematy. Organizuje ją Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. W ubiegłym roku odbyła się pierwsza jego edycja, która zakończyła się w lipcu. Edycja tegoroczna rozpoczęła się w marcu i potrwa do końca roku. Uczestnicy ostatniego przed wakacjami spotkania zaplanowali, że tematem jednego z jesiennych spotkań będzie też wdrażanie B+R.

Więcej aktualności

Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.