Niech zbliżające się Święta Bożego Narodzenia będą pełne nadziei i niosą ze sobą ciepło rodzinnych spotkań, wyzwań i wspólnego dzielenia się chwilami szczęścia.
Od 10 lutego do 13 marca potrwa nabór Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) w ramach konkursu na promocję marek Go to Brand. W puli na ten cel dla mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całego kraju – w tym Opolszczyzny - jest 200 mln zł.
Z tej puli 20 mln zł zostało zarezerwowano dla firm z woj. mazowieckiego, a 180 mln zł dla przedsiębiorców z pozostałych regionów kraju.
Jak informuje PARP w ogłoszeniu o naborze - dofinansowanie mogą otrzymać firmy realizujące projekty dotyczące uczestnictwa w działaniach objętych programem promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych czy w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji dla promowania wyrobów lub usług mających szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki.
Wsparcie w ramach Go to Brand można będzie pozyskać – jak zapisano w ogłoszeniu o konkursie - np. na: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego na targach czy wystawie; koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; koszty szkolenia dotyczącego umiędzynarodowienia czy podróży służbowych pracowników firmy uczestniczącej w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych.
Dofinansowane mogą zostać również koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych; koszty rezerwacji miejsca wystawowego na targach, opłaty rejestracyjnej za udział w targach oraz wpisu do katalogu targowego; organizacji stoiska wystawowego na targach lub wystawie; reklamy w mediach targowych; udziału w seminariach, kongresach i konferencjach; organizacji pokazów, prezentacji i degustacji produktów w zakresie promocji marki produktowej czy koszty informacyjno-promocyjne projektu.
Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych projektu w przypadku jednego programu promocji o charakterze ogólnym na wskazanych rynkach perspektywicznych wynosi 500 tys. zł, a branżowego programu promocji, branżowego programu promocji i co najmniej jednego programu promocji o charakterze ogólnym na rynkach perspektywicznych czy co najmniej dwóch programów promocji o charakterze ogólnym na rynkach perspektywicznych - 1 mln zł. Dofinansowanie może wynieść do 50, a nawet do 85 proc. (dla mikroprzedsiębiorstw spoza woj. mazowieckiego).
Wniosek o dofinansowanie trzeba będzie złożyć tylko w wersji elektronicznej za pośrednictwem generatora wniosków dostępnego na stronie internetowej PARP od 10 lutego do 13 marca 2017 r. (do godz. 16.00). Nabór realizowany będzie w ramach działania Wsparcie promocji oraz internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw poddziałania 3.3.3: Wsparcie MŚP w promocji marek produktowych – Go to Brand III Osi priorytetowej. Unijne pieniądze na ten cel zarezerwowane zostały w Programie Operacyjnym Inteligentny Rozwój (POIR).