Niech zbliżające się Święta Bożego Narodzenia będą pełne nadziei i niosą ze sobą ciepło rodzinnych spotkań, wyzwań i wspólnego dzielenia się chwilami szczęścia.
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) już w grudniu ogłosi nabór w ramach konkursu Go to Brand. Będzie on skierowany do firm zainteresowanych udziałem w kwietniowych targach Hannover Messe 2017 i w Międzynarodowej Wystawie Expo 2017 w Astanie.
Kolejny nabór w ramach Go to Brand ma zostać ogłoszony już 13 grudnia. Czas na złożenie wniosków przedsiębiorcy z całej Polski będą mieć między 12 stycznia a 13 lutego 2017 roku. Tak, jak poprzednie edycje konkursu, ta również służyć będzie wsparciu promocji marek produktowych mikro, małych i średnich firm, do których nabór jest kierowany.
W informacji dotyczącej terminów naborów zamieszczonej na stronie PARP wynika, że w puli tego naboru będzie ogółem 50 mln zł. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych w ramach jednego projektu może wynieść milion zł, a maksymalny procent dofinansowania – w zależności od wielkości firm - do 50 lub do 85 proc.
Jak wyjaśnia PARP w opisie naboru – dofinansowanie w jego ramach mogą dostać firmy realizujące projekty dotyczące „uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki”.
Główne rodzaje wydatków, które mogą być uznane za koszty kwalifikowalne to: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego na targach czy wystawie albo organizacji takiego stoiska; koszty podróży służbowych pracowników firm uczestniczących w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych; koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych; koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy czy też koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.
Unijne dofinansowanie dostępne w ramach naboru Go to Brand pochodzi z puli ogólnokrajowego Programu Inteligentny Rozwój dostępnej w latach 2014-2020.
Więcej na stronie PARP: http://poir.parp.gov.pl/wsparcie-msp-w-promocji-marek-produktowych-go-to-brand-pl/poddzialanie-3-3-3-wsparcie-msp-w-promocji-marek-produktowych-go-to-brand