KROK 1. Wejdź na stronę www.uslugirozwojowe.parp.gov.pl i załóż konto. Rejestracja wymaga podania podstawowych danych oraz numeru PESEL. Uwaga! Jest to krok, który muszą wykonać zarówno przedsiębiorcy, którzy chcą podnosić kompetencje swojej kadry kierowniczej z unijnym dofinansowaniem, jak i firmy, które chcą im oferować swoje usługi.
KROK 2. Wejdź na stronę Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) (https://www.parp.gov.pl/component/site/site/akademia-menadzera-msp-formularz) i zgłoś przez „Formularz rejestracyjny” to, że chcesz skorzystać ze wsparcia w ramach projektu „Akademia Menadżera MSP”. W formularzu należy podać nazwę przedsiębiorstwa, NIP, wielkość przedsiębiorstwa, województwo siedziby głównej przedsiębiorstwa, imię i nazwisko raz zajmowane stanowisko osoby do kontaktu, numer telefonu do kontaktu, e-mail oraz wypełnić oświadczenie dot. przetwarzania danych osobowych.
KROK 3. PARP prześle Twoje zgłoszenie do Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki (OCRG), które jest operatorem projektu w woj. opolskim, śląskim i łódzkim.
KROK 4. OCRG zwróci się do firmy zainteresowanej wsparciem z prośbą o złożenie wszystkich niezbędnych do otrzymania dofinansowania dokumentów.
KROK 5. Firma ubiegająca się o wsparcie w ramach Akademii Menadżera musi mieć aktualną diagnozę potrzeb rozwojowych przedsiębiorstwa. Diagnoza, wykonana w ciągu ostatnich 3 lat, musi zawierać analizę strategiczną przedsiębiorstwa, w której opisane będą obszary wymagające interwencji oraz analizę kompetencji osób zajmujących kierownicze stanowiska w firmie. Powinna dawać odpowiedź na pytania, kto z kadry kierowniczej w firmie i w jakim zakresie ma ewentualne luki kompetencyjne tak, by można było określić potrzeby edukacyjne i zakres merytoryczny szkoleń.
KROK 6. Szkolenie, kurs czy studia, które mają podnieść kompetencje kadry kierowniczej, muszą się rozpocząć nie później niż 30 dni od dnia złożenia dokumentów do OCRG.
KROK 7. Decyzja o przyznaniu dofinansowania zostanie przez OCRG podjęta w ciągu 14 dni od dnia złożenia kompletu prawidłowo wypełnionych dokumentów. Przedsiębiorca w ramach jednej umowy wsparcia może skorzystać z więcej niż jednego kursu czy szkolenia.
KROK 8. Uczestnik projektu, od momentu zgłoszenia udziału w do dnia rozliczenia kosztów studiów, szkolenia czy kursu musi być pracownikiem firmy delegującej go do skorzystania z takiego wsparcia. Jeśli przestanie być pracownikiem tej firmy, traci możliwość korzystania ze wsparcia w ramach Akademii Menadżera.
KROK 9. Po zakończeniu kursu, studiów czy szkolenia firma lub jej pracownicy wypełniają ankietę oceniającą usługi. To warunek niezbędny, by dostać refundację kosztów.
KROK 10. Przedsiębiorca przekazuje OCRG dokumenty rozliczeniowe w ciągu 10 dni roboczych od zakończenia kursu, studiów czy szkolenia. Jeśli dokumenty są kompletne i prawidłowo wypełnione, OCRG ma 10 dni na rozliczenie usług.