Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Rusza druga edycja spotkań Międzynarodowej Akademii Zarządzania

Spotkanie
28.02.2017

System wynagradzania i premiowania pracowników to temat najbliższego spotkania szefów firm w ramach Międzynarodowej Akademii Zarządzania. Cykl tych spotkań zaplanowano na cały rok. Jego podsumowaniem ma być skrypt, w którym opisane zostaną poruszane w trakcie spotkań tematy.

Międzynarodowa Akademia Zarządzania to kameralny cykl spotkań przedstawicieli świata biznesu, którzy wymieniają się doświadczeniami i spostrzeżeniami, dyskutując podczas poszczególnych sesji na wąsko zakreślone tematy. Organizuje ją Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki. W ubiegłym roku odbyła się pierwsza jego edycja, w tym roku 1 marca rusza edycja druga. Spotkanie inauguracyjne odbędzie się w Parku Naukowo-Technologicznym w Opolu.

- Planujemy, by spotkania te odbywały się średnio raz w miesiącu, z wyjątkiem wakacji. Ale wszystko tu zależy od przedsiębiorców, bo to na ich wniosek cykl się odbywa. Tematy także proponują sami szefowie firm – wyjaśnia Magdalena Możdżeń, zastępca kierownika Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera działającego w ramach OCRG, które koordynuje Akademię.

Tematem spotkania pierwszego będzie system wynagradzania i premiowania pracowników. Przedsiębiorcy uczestniczący w Międzynarodowej Akademii Zarządzania zaproponowali już, by na kolejnych sesjach poruszyć np. takie kwestie jak obszar B+R, organizacja szkoleń i dobór firm szkolących czy tzw. zarządzanie bez szefów.

Podczas spotkań, które odbywały się w ub. roku mówiono już np. o informatyzacji i wykorzystywaniu narzędzi elektronicznych w zarządzaniu przedsiębiorstwem, konkurencyjności i budowaniu przewag; budowaniu zasobów – ludzkich, materiałowych czy zasobów wiedzy oraz zarządzaniu kryzysem, a także o tym, co jest najtrudniejsze w przywództwie i jaki styl kierowania firmą prowadzi ich zdaniem do sukcesu.

W ramach II edycji cyklu Międzynarodowej Akademii Zarządzania, podobnie jak w pierwszej, uczestniczyć mają przedstawiciele kadry kierowniczej kilku znanych na Opolszczyźnie firm, takich jak np. Polaris, Pasta Food Company, MM Systemy, i-systems, Atmoterm czy Narzędziownia Pszenica. Nowością jest to, że spotkania te będą miały moderatora. Roli tej podjął się Lesław Adamczyk, dyrektor ds. ekonomicznych i prokurent firmy Atmoterm SA. Natomiast po zakończeniu cyklu powstać ma skrypt, w którym ujęte zostaną wszystkie poruszone w trakcie spotkań tematy tak, by spostrzeżenia szefów firm uczestniczących w Akademii mogły zostać przekazane szerzej.

Przedsiębiorcy, którzy brali udział w ubiegłorocznych spotkaniach cyklu podkreślali, że były one dla nich okazją do bardzo konkretnych, merytorycznych rozmów i wymiany doświadczeń z zakresu zarządzania. Uznali też, że wymiana wiedzy jest jedną z najważniejszych spraw potrzebnych obecnie w zarządzaniu. – Dlatego zdecydowaliśmy się kontynuować Międzynarodową Akademię Zarządzania – wyjaśniła kierownik Centrum Obsługi Inwestora i Eksportera dr Iwona Święch-Olender.

Szefowa opolskiego COIE podkreśla też, że dla niej i osób zaangażowanych w koordynowanie cyklu spotkania w ramach Akademii to inspiracja do podejmowania kolejnych działań na rzecz przedsiębiorców. – Widać na nich, które tematy są obecnie gorąco przez świat biznesu dyskutowane i które budzą emocje. W ubiegłym roku udało się nam przekuć tę wiedzę na ciekawe dla przedsiębiorców warsztaty. Mam nadzieję, że w tym roku będzie podobnie – zaznaczyła Iwona Święch-Olender.