Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Lokalni producenci promowali się na Olesno Food Festival

Wydarzenie
17.06.2016

Pokazy kulinarne w wykonaniu uczniów oleskich szkół, degustacja lokalnych smakołyków serwowanych przez producentów skupionych w Oleskim Koszyku, konkursy kulinarne – m.in. takie atrakcje czekały na uczestników OK Olesno Food Festival.

 

Impreza odbyła się w ostatni piątek i sobotę (17-18 czerwca) na Rynku w Oleśnie. Można było na niej podpatrzeć, jak pięknie ozdobić przyrządzone z lokalnych produktów potrawy, skosztować pysznego żurku, chlebów na zakwasie albo bez glutenu, świeżego masełka, swojskich wędlin a nawet pysznej śmietanówki – specjalności Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej (OSM) w Oleśnie.

 

Prezes Oleskiego Koszyka i OSM Olesno Wilhelm Beker mówił, że Olesno Food Festival zorganizowano po to, by promować lokalną żywność i jej producentów. – Chcemy pokazać naszym klientom, że jesteśmy, działamy, wprowadzamy nowości, a nasze produkty są lepsze, niż żywność kupowana w marketach – tłumaczył.

 

Wyjaśnił też, że konkursy i pokazy kulinarne dla młodzieży miały nauczyć gotować młodych właśnie z lokalnych produktów. – Tym bardziej, że często producentami tej żywności są rodzice czy znajomi tych młodych ludzi – dodał Beker.

 

Oleski Koszyk skupia obecnie 15 producentów. W jego ofercie znajduje się łącznie 30 produktów. – Oczywiście nie są to wszystkie specjały oferowane przez naszych producentów. Jest ich znacznie więcej, więc jest w czym wybierać – zaznaczył Beker podając, że np. OSM Olesno wytwarza ok. 30 specjałów, a w Oleskim Koszyku ma dwa z nich.

 

Beker dodał też, że zdrowa, lokalna, ekologiczna żywność w ostatnich latach cieszy się coraz większym powodzeniem i sięga po nią coraz więcej osób. Mówił także, że Opolszczyzna – gdzie jedną z wiodących branż jest branża spożywcza – słynąć powinna nie tylko z dużych marek tego sektora, ale też mniejszych, regionalnych producentów.

 

- Chwała tym dużym, że u nas są i działają. Ale gdyby policzyć pracowników zatrudnionych w małych firmach i produkty przez nie wytwarzane, to pewnie byłoby ich więcej, niż tych powstających w dużych firmach – uznał.

 

Współorganizatorem Festiwalu było Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki i działający przy OCRG Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct. Promowaliśmy w Oleśnie m.in. ofertę usługową dla biznesu oraz unijną dyrektywę dot. lokalnej i ekologicznej żywności.