Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Klub Młodych Przedsiębiorców, czyli o biznesie dla początkujących

Spotkanie
19.12.2016

Postaw na jedną rzecz, która będzie wyróżniać Twój produkt czy usługę; przewiduj potrzeby potencjalnych klientów i… miej dużo energii. To tylko niektóre rady, jakie dla uczestników Klubu Młodych Przedsiębiorców miał jeden z prelegentów, Adam Grzesik.

- Tylko wyższą energią wygrywa się w biznesie – mówił Adam Grzesik, trener biznesu i coach, który na spotkaniu Klubu Młodych Przedsiębiorców zaczarował swoich słuchaczy. Spotkanie Klubu odbyło się 19 grudnia w Auli Błękitnej Collegium Maius Uniwersytetu Opolskiego. Wzięło w nim udział kilkudziesięciu początkujących lub przyszłych przedsiębiorców.

Grzesik miał wystąpienie pt. „Jak zarabiać więcej we własnej firmie" i przekonywał, że nawet małe czy średnie przedsiębiorstwo można tak „ustawić”, by działało jak maszynka. A jego właściciel będzie mógł sam zdecydować, ile dni w miesiącu chce pracować...

By tak się stało trzeba jednak wdrożyć wiele zasad i mechanizmów. Np. zamiast pracować z przysłowiową łopatą szef powinien myśleć o swoim biznesie i jego rozwoju. Poza tym - jeśli ktoś chce być zatrudniony w swoim biznesie i dużo zarabiać, powinien być ekspertem w danym temacie. Omawiając natomiast kwestię dobrego ułożenia marketingu w firmie Grzesik przekonywał z kolei, że potencjalny klient każdej firmy szuka: rozwiązania problemu, okazji albo pomysłów. - Jeśli chcemy takiemu klientowi dać okazję, to musi ona być tłusta. Nie kuśmy nikogo zniżką rzędu 5 czy 10 procent. Dajmy coś za darmo albo chociaż za pół ceny – tłumaczył.

Przekonywał też, że warto księgować wydatki firmy i na ich podstawie podejmować kolejne decyzje. Mówił również, że warto się wyróżniać; tworzyć markę; przewidywać potrzeby i reakcje klienta oraz „generować wiernych klientów”.

Uczestnicy Klubu Młodych Przedsiębiorców mieli też okazję wysłuchać np. wystąpienia dotyczącego inicjatyw wspierających młodych przedsiębiorców; Planu Inwestycyjnego dla Europy czy dostępu do unijnego finansowania dla małych i średnich firm. Była też prezentacja europejskiej sieci Enterprise Europe Network (EEN) i europejskiej sieci Europe Direct.

Prezes Opolskiej Izby Gospodarczej (OIG) Henryk Galwas mówił m.in., że do kierowanej przez niego instytucji otoczenia biznesu przynależy obecnie 460 firm. Zachęcał do tego, by młodzi przedsiębiorcy w tej organizacji zaistnieli i by czerpali z tego korzyści, jakie niesie przynależność do samorządu gospodarczego. Zastępca dyrektora Opolskiego Centrum Rozwoju Gospodarki Dariusz Mazurczak zachęcał natomiast młodych przedsiębiorców, by korzystali z oferowanego przez OCRG wsparcia w postaci nie tylko unijnych dotacji dostępnych w kolejnych ogłaszanych naborach, ale też organizowanych dla firm warsztatów, spotkań, szkoleń, misji czy konferencji.

Celem spotkań w ramach Klubu Młodych Przedsiębiorców ma być integracja środowiska świeżo upieczonych właścicieli firm, wymiana doświadczeń, dobrych praktyk czy nawiązywanie nowych kontaktów biznesowych. Spotkania te mają też służyć rozwijaniu umiejętności zarządzania własną firmą, promocji innowacyjnych rozwiązań, transferowi wiedzy i technologii oraz szerzeniu zasad CSR, czyli społecznej odpowiedzialności biznesu. Konferencja adresowana jest do przedsiębiorców oraz instytucji otoczenia biznesu.

Klub Młodych przedsiębiorców, który odbył się 19 grudnia w Opolu, zorganizowały Opolska Izba Gospodarcza; Opolskie Centrum Rozwoju Gospodarki; Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct-Opole; Uniwersytet Opolski oraz Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości Uniwersytetu Opolskiego.