Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Dofinansowanie na udział w Hannover Messe i Expo

Nabór
15.11.2016

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) już w grudniu ogłosi nabór w ramach konkursu Go to Brand. Będzie on skierowany do firm zainteresowanych udziałem w kwietniowych targach Hannover Messe 2017 i w Międzynarodowej Wystawie Expo 2017 w Astanie.

Kolejny nabór w ramach Go to Brand ma zostać ogłoszony już 13 grudnia. Czas na złożenie wniosków przedsiębiorcy z całej Polski będą mieć między 12 stycznia a 13 lutego 2017 roku. Tak, jak poprzednie edycje konkursu, ta również służyć będzie wsparciu promocji marek produktowych mikro, małych i średnich firm, do których nabór jest kierowany.

W informacji dotyczącej terminów naborów zamieszczonej na stronie PARP wynika, że w puli tego naboru będzie ogółem 50 mln zł. Maksymalna wartość kosztów kwalifikowalnych w ramach jednego projektu może wynieść milion zł, a maksymalny procent dofinansowania – w zależności od wielkości firm - do 50 lub do 85 proc.

Jak wyjaśnia PARP w opisie naboru – dofinansowanie w jego ramach mogą dostać firmy realizujące projekty dotyczące „uczestnictwa w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji, w celu promowania marek produktowych (wyrobów/usług), które mają szansę stać się markami rozpoznawalnymi na rynkach zagranicznych, oraz promowania Marki Polskiej Gospodarki”.

Główne rodzaje wydatków, które mogą być uznane za koszty kwalifikowalne to: koszty wynajmu, budowy i obsługi stoiska wystawowego na targach czy wystawie albo organizacji takiego stoiska; koszty podróży służbowych pracowników firm uczestniczących w targach, misjach gospodarczych lub programie wspierającym rozwój na rynkach zagranicznych; koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów w związku z udziałem w targach i misjach gospodarczych; koszty usługi doradczej dotyczącej umiędzynarodowienia przedsiębiorcy; koszty szkolenia w zakresie umiędzynarodowienia przedsiębiorcy czy też koszty ustanowienia i utrzymania zabezpieczenia dla zaliczki wypłaconej na rzecz MŚP.

Unijne dofinansowanie dostępne w ramach naboru Go to Brand pochodzi z puli ogólnokrajowego Programu Inteligentny Rozwój dostępnej w latach 2014-2020.

Więcej na stronie PARP: http://poir.parp.gov.pl/wsparcie-msp-w-promocji-marek-produktowych-go-to-brand-pl/poddzialanie-3-3-3-wsparcie-msp-w-promocji-marek-produktowych-go-to-brand