Zgodnie z art. 173 ustawy Prawa Telekomunikacyjnego informujemy, że kontynuując przeglądanie tej strony wyrażasz zgodę na zapisywanie na Twoim komputerze tzw. plików cookies. Ciasteczka pozwalają nam na gromadzenie informacji dotyczących statystyk oglądalności strony. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie ich zmień ustawienia swojej przeglądarki internetowej.

Budowanie przewagi konkurencyjnej - ważna rzecz dla biznesu

Warsztaty
23.06.2016

Wiek XXI jest nazywany wiekiem emocji. Dlatego w każdym biznesie najlepiej dziś postawić na emocjonalny typ przekazu kierowanego do klienta i tworzyć brandy na bazie emocji. To jeden z wniosków, do których doszli uczestnicy warsztatów dotyczących budowania przewagi konkurencyjnej.

Warsztaty odbyły się 21 i 22 czerwca w Hotelu Bajka w Grodźcu. Zorganizowały je wspólnie Loża Opolska BCC oraz działający w ramach OCRG Klub 150, a wzięło w nich udział kilkunastu opolskich przedsiębiorców.

Wśród poruszanych na spotkaniu tematów był np. branding jako element budowania przewagi konkurencyjnej. Uczestnicy zastanawiali się m.in. nad tym, jak budować tożsamość firmy, by stała się ona liderem na rynku. Uznali, że istotna jest w tym kontekście jakość i solidność firmy czy brandu, ale też np. umiejętność trafienia w niszę czy dobrania trafnej nazwy, którą łatwo zapamiętać albo skojarzyć z produktem. Pomóc może też określenie wizji tego, co chcemy zrobić, a także celów i strategii oraz konsekwencja w budowaniu brandu i to, by komunikaty były spójne.

Dyskusja w Grodźcu dotyczyła również tego, czy robiąc biznes należy odpowiadać na potrzeby potencjalnych klientów, czy raczej korzystniej jest je kreować. To ostatnie, jak uznali uczestnicy warsztatów, jest droższe i trudniejsze, bo np. wymaga odpowiednich narzędzi i kreatywnych ludzi, ale może przynieść większe zyski.

Mowa też była o trudnej sztuce zarządzania talentami w firmie, podnoszeniu kompetencji, postawach pracowników w zespole czy ich motywowaniu – np. awansami. Uczestnicy warsztatów doszli także m.in. do wniosku, że obecne czasy wymagają od szefów firm doskonalenia

szeregu tzw. miękkich umiejętności, ale też wzmacniania kreatywności, działania z pasją, aktywnego słuchania, empatii, a czasem… intuicji.

Dla urozmaicenia czasu oraz większej integracji po warsztatach zorganizowany został spływ kajakami po Małej Panwi na trasie Kolonowskie – Staniszcze Małe, a potem strefa kibica, podczas której kibicowaliśmy biało-czerwonym. Skutecznie! Nasi piłkarze wygrali z Ukrainą i awansowali!